maanantai 13. kesäkuuta 2016

VIIMEINEN PÄIVÄ TOSCANASSA

Venetsia-reissun jälkeen oltiin aika väsyneitä, joten  vietettiin viimeinen Toscana-päivä altaalla löhöillen (voin kertoa,että paloin..) ja käytiin tutustumassa paikalliseen viinitilaan ja maistelemassa vähän viinejä.Vaikka Italiassa oon viettänyt monta kesää, niin en oo aiemmin käynyt tutustumassa viinitilaan saati sitten kävellyt viiniköynnösten välissä. Ihan mieletön fiilis, kun oon keskellä laaksossa ja joka puolella on vaan vuoria ja viinipuskia. Ostettiin yks viinipullo viinitilalta kotiinkin special occasionia varten(koristeeks, kun ollaan tosi huonoja juomaan alkoholia), toki Suomestakin saa italialaisia viinejä, mutta mua lämmitti se ajatus,että ne viinirypäleet on kerätty tosta laaksosta 



Illalla sitten vähän pakkailtiin tavarat kasaan. käytiin syömässä, pelattiin vähän biljardia, jossa oon ihan superhuono,käytiin  vielä istumassa altaan reunalla ja mietittiin tulevia kuukausia.Tossa kohtaa en vielä tiennyt kuinka haastavia viikot vois olla yksin, kun oon aina ajatellut,että pärjään itekseni ihan hyvin. Jollain tavalla musta on tullut ihan avuton, kun pelkään pimeessä mörköjä..

Oltiin muuten tosi tyytyväisiä meijän hotelliin, joka oli kyllä ihan täysi yllätys, tokikaan voiko 4 tähden hotelli olla huono? Oltiin ihan varmoja,että hotellin on pakko olla ihan täys murju, sillä meijän pakettimatka oli niin halpa..Kuitenkaan en aina luottais ihan täysin siihen tähtimääritelmään :D

Meijän yllätykseks saatiin sellanen 100 neliön huoneisto, jossa tilat 3ssa eri tasossa. Alimmassa kerroksessa oli kylppäri, vaatehuone, avokeittiö, olkkari&ruokailutila sekä erillinen makkari. Keskikerroksessa oli 20 neliön terassi, jossa sai olla ihan omissa oloissaan. Yläkerrassa/parvella oli makkari ja kylppäri. Tilat oli kyllä oikeesti tarkoitettu 5-7 hengelle, joten oltiin sielä sitten oikein mukavasti isommissa tiloissa kuin kotona.Tykkäsin tosi paljon tosta,että tilat oli eri tasoissa, sillä huoneisto oli niin ilmava- olkkarin huonekorkeus oli 6 metriä, joten sielä oli kyllä tilaa hengittää.. Lisätietoja hotellista löytyy täältä.

 Musta Toscana Verde oli ihan huippu hotelli ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille! ^_^ Syötiin useana päivänä hotellin ravintolassa, jossa yhden ihmisen 3 ruokalajin illallinen oli noin 20 euroa eli musta aika halpa. Lisäks aamupala oli 6 euroa päivä/ henkilö,niin en koe sitäkään kovin kalliiksi. :D


 Mulle jäi tosi hyvät muistot Toscanasta ja sinne haluaisin vielä uudelleen. Siinä oli sitä jotain! ♥  Jäin kaipaan ruokaa, sitä ilmastoa, lomaa ja sitä,että oli aikaa ottaa ihan rennosti.Seuraavaan lomaan on tällä hetkellä 1,5kuukautta, joten onnea on lomakuvat ♥  Mua vähän harmittaa,että kohta ollaan käsitelty koko loma, sillä seuraavaks siirrytään Roomaan ja sitten mun lemppareihin eli ostoksiin ;)

Ootteko olleet viinitilalla käymässä? Tai käyneet wine tastingissa? :)

14 kommenttia:

  1. Me ollaan Moselin rannalla käyty Saksassa kävelemässä viiniviljelyksillä. Meilläkään ei alkoholia käytetä, mutta spesiaalitilanteisiin on pari pulloa valkkaria tuolta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haluaisin kans Moselin rannalle ja ylipäätään Saksaan! :D Oon melko varma, et meillä on toi viinipullo koristeena vielä pitkään.. Toisaalta varmaan ihan hyvä ettei nappaa tai oikeestaan ees kerkee :D

      Poista
    2. Mua jotenkin houkuttais roadtrip kolmannelle kesälomapätkällä :D

      Poista
  2. Viinitilalla en ole käynyt, mutta viiniä juonut kyllä jonkin verran. Olipa kallis hotelli, kun katsoin hintoja. -Aino

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Majoitus kuului meillä paketttimatkaaan, joten oli aika edullinen :)

      Poista
  3. Teidän matka on kyllä ollut ihanankuuloinen!<3 Mä en oo Italiassa käynyt ikinä, mutta se on kyllä semmoinen maa johon täytyy matka tehdä! Näistä sun matkapostauksista tuli ihanasti kaikkia vinkkejä :) En oo viinitilalla käynyt, mutta Kuubassa tuli piipahdettua sikari-ja rommitehtaalla :D ehkäpä seuraavaksi toi viini! :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, Kuuba! <3 En oo ikinä käynyt sielä, mutta oon kattellu Key Westissä oon käynyt siinä lahden toisella puolelle :D Suosittelen kyllä Italiaa! ^_^

      Poista
  4. Taas kerran sama, tylsäkin kommentti, mutta Toscana vaan on❤️. Viinitilalla olen parinkertaa käynyt ja ne on kyllä kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on ❤️ Tosin tykkään kyllä Emilia-Romagnastakin ihan älyttömästi!❤️ Mä luulen,että "joudutaan" lähteen tonne vielä monta kertaa uudestaan, sillä Italiassa vaan on sitä jotain ;)

      Poista
  5. Ihania kuvia, liityin :3

    angelspullip.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Toscanasta haaveilen, ihana reissu aivan varmasti ja ehkä minäkin joskus pääsen nauttimaan Toscanasta. Viinitilalla olen käynyt ja oli mieletön kokemus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon kanssa,että pääset Toscanaan, sillä se on ihana! <3 Viinitilalla oli hieno käydä,vaikka harvoin meillä viinejä keritään juoman :)

      Poista