torstai 7. heinäkuuta 2016

BALMUIRIN HUIVI

Päätin tossa vähän hemmotella itteeni, sillä kesä on ollut aika pitkä, kun oon ollut vaan kotona ja T huitelee reissuhommissa. Se on välillä yllättävän raskasta, vaikkakin oonhan mä nyt tottunut asuun yksinkin. Silti sitä vaan tuntuu,että arki on vähän harmaata ma-pe, kun oon yksin kotona. Siispä päädyin yks kaunis päivä Balmuirin sivuille ja sieltä bongasin jotain aivan ihanaa! 


Harkinnan jälkeen päädyin Chamonix Scarfiin,sävyssä wine, joka on 50x 200cm ja 100% villaa. Löysin oikeestaan vasta viime syksynä viininpunaisen sävyn ja oon kyllä tykännyt. Aloittelin jo neuloon lapasia, jotka mätchää tähän huiviin. Voi morjes, toi huivi on muuten pehmeä ^_^
En oo aiemmin ostanut Balmuirin tuotteita, mutta väittäisin.että ei jäänyt viimeiseksi tuotteeksi, sen verran oon tosta tykännyt, vaikka en oo käyttänyt huivia vielä - oon vaan hypistellyt sitä :D



Aiemmin en kiinnitänyt niin tarkkaan huomiota siihen,että mitä materiaaleja ostin, mutta nyt viime aikoina, kun iho on reagoinut niin voimakkaasti tekokuituihin, niin päätin,että heivaan kaikki kutittavat/muuten kaapin pohjille jääneet/randomit, joita ei käytetä vaan UFF:ille. En tiedä miks niitä "ihan kiva/ok/ehkä huomenna/ens vuonna"- vaatteet  yms. aina vaan säilyttää vaikka niitä ei käytä. Myönnän,että KonMarin lukemisen jälkeen oon vienyt ihan sikana tavaraa SPR:n konttiin ja UFF:ille. Eli jotain vaikutusta siinä on ollut vaikka ensin sanoinkin työkaverille, ettei KonMari napannut niin paljon. Se vaan jäi sillai mieleen hautuun ;)


Onko teillä Balmuirin huiveja? Ootteko kokeilleet kuinka pehmeitä ne on? Katsotteko materiaalien perään, kun ostatte tuotteita? :)


10 kommenttia:

  1. Vitsi tiiäks mä oon niin surkea katsomaan mitää materiaaleja tai muita :D Ainoo mitä katson ettei se ole aitoa nahkaa.. Ihana kun hemmottelit vähän itseäsi, oot sen ansainnutkin <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas katson aina, että nimenomaan on aitoa nahkaa. Se on niin paljon kestävämpi materiaali ja ekologisempi. Ymmärrän kyllä eettisen kannan, mutta omalla osalla ekologisuus menee sen edelle :)

      Muutenkin olen alkanut katsoa materiaalia, suosin puuvillaa, aitoa villaa, kashmiria ja tosiaan tuota nahkaa. Luonnonmateriaaleja siis, mutta en karsasta pientä määrää tekokuituakaan, koska niin paljon kuin haluaisin kaikki yöpuvut silkkisinä, niin se polyesteri on ehkä ihan inasen halvempaa :)

      Poista
    2. Itse kyllä panostan myös laadukkaisiin materiaaleihin ja ostan vain nahkaisia tuotteita. Ne kestävät helposti käytössä parikinkymmentä vuotta,niin ei tarvitse ostaa joka vuosi uutta laukkua. Panostamalla kunnollisiin materiaaleihin säästää myös itseään. -Aino

      Poista
    3. Niina: Oon aiemmin ollut tosi huono kattoon matskuja, mutta viime aikoina oon skarpannut siinä. Kun oon huomannut,että mielummin panostan parempaan laatuun ja nautin sitten tuotteesta pidempään :) Hih, välillä on kyllä hyvä hemmotella itteensä! <3

      Poista
    4. HuggyHare: Ostin aiemmin paljon tekonahkaisia laukkuja, mutta sen jälkeen, kun ostin ensimmäisen nahkaisen Korsin, niin jäin sille tielle. Koen,että oon nimenomaan säästänyt siinä, kun matskut(luonnonkuidut ja ne pienet pakolliset tekokuidut) kestää paremmin ja pidempään :)

      Poista
  2. Eipä oo mutta uskon että on pehmoinen :)

    VastaaPoista
  3. Omistan yhden Balmuirin huivin ja aah mikä pehmeys ja hengitettävyys. <3 Oo lalaa tuo rasiakin. <3 Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Balmuirin huiveissa ei kyllä harmita maksaa, sillä laatu on kyllä uskomattoman hyvää! <3 Ajattelin vanhana laatikkohamsterina säilyttää ton laatikon- totta kai ;) Kivaa viikonloppua teillekin! <3

      Poista