tiistai 23. elokuuta 2016

FLUNSSAJUOMA

Jälleen kerran ollaan siinä tilanteessa,että flunssa haluais hypätä kunnolla kyytiin, mutta toistaseks oon onnistunut sen tulon estämämään tälle juomalla. Vaikka juoma on tosi yksinkertainen ja aineita on vähän, niin juoma on oikeesti hyvän makuista ja tehokasta. :)

Juomaan tulee inkivääriä parin sentin palanen, 1 sitruunan tai 2 limen mehut, pari ruokalusikallista hunajaa(oman maun mukaan) ja noin litra vettä. Inkivääri kuoritaan ja palastellaan reiluiksi paloiksi kattilaan ja keitetään noin 20 minuuttia, jonka jälkeen lisätään hunaja ja sitruunan/ limen mehut ja keitellään vielä pari minuuttia. Lisää makua tuomaan lisäsin mukiin vielä parit mintun oksat, sillä tykkään tosi paljon mintusta. Nyt kun ollaan molemmat oltu ihan flunssan kynnyksellä, niin tätä juomaa on tuli keiteltyä viikonlopun aikana useampaan kertaan :)


Oon vähän ajatellut,että tänä syksynä sitten syön kaikki mahdolliset vitamiinit,ettei se flunssakierre taas iske.. joten kaikki hoppaskonstit on otettava käyttöön! Onko teillä jotain vippaskonsteja flunssan karkoitukseen? :)

18 kommenttia:

  1. Toi juoma menee kyllä mulla testiin, sillä mä koitan myös pysyä erossa flunssakierteestä. Se on vaan niin inhottavaa kun flunssa menee aina poskionteloihin...:/ mitään kunnon konstia mulla ei oo, mutta kaikkia vitamiinipommijuomia tulee kyllä hörpittyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla menee aina poskionteloihin ja se on niin ärsyttävää :( Mietin,että voisin alkaa kokeiluluontoisesti syömään jotain vastustuskykyä lisääviä vitamiineja :)

      Poista
  2. Pitää itsekki alkaa syömään taas vitamiineja niin pysyisi terveenä! :)Enemmin ehkä kuitenkin syön hedelmiä ja kasviksia, mutta kyllähän noita valmis vitamiineista varmasti jotain apua on! Tuo juoma auttaa kyllä varmasti flunssaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitäis kans lisätä vihanneksia enemmän ruokavalioon, kun hedelmiä ja marjoja tulee jo syötyä jonkun verran :)

      Poista
  3. Tää juoma tuli just sopivaan saumaan, koska mulla on viikonlopusta asti ollut flunssaa enteilevä fiilis! :s Nyt oon pari päivää ottanut vitamiineja, juonut teetä hunajalla ja koittanut pukeutua lämpimästi. Toivottavasti karkottaisin flunssan, ennen kuin se iskee kunnolla! :D

    https://therewillbesunshine-emilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on toiminut ainakin meillä alkavaan flunssaan :)

      Poista
  4. Voihan flunssa sentään, mutta juoma näyttää kyllä hyvin kauniilta ja herkulliselta. Kivaa viikkoa Terhi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Toivottavasti teilläkin on ollut kiva viikonloppu! <3

      Poista
  5. Juon aina sipulimaitoa, jos on kipeä olo. Mahdollisesti myös konjakkia yskään. -Aino

    VastaaPoista
  6. Oi kun olisi tarvikkeet kotona, nyt tuntuu olo ihan siltä, että kohta ollaan flunssassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on aina aineet kaapissa, kun ikinä ei tiedä milloin flunssa iskee :(

      Poista
  7. Mä pidän tän vinkin mielessä :) Kuulostaa siltä, että vois olla mun mieleen ^^ ♥ Noi tollaset lasit on tosi söpöjä!

    ♥ Sini | myblog-bysini.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi juoma on tosi hyvää ja helposti muuteltavissa aineiden suhteen :) Tykkään kans noista laseista ja kyllä tässä viikolla harmitti, kun 2 oli hajonnut astianpesukoneessa :(

      Poista
  8. Itsekin pyrin särppimään inkivääri-hunajajuomaa flunssan iskiessä, tiedä häntä auttaako oikeasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ainakin tuntuu,että tää toimii sellaseen alkavaan flunssaan torjuvasti! :D

      Poista
  9. Mulla meinaa flunssa iskeä niin pitääkin testata tätä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen, tää on toiminut meillä tosi hyvin! :)

      Poista