torstai 9. maaliskuuta 2017

WINTERWONDERLAND?

En oo koskaan käynyt pohjoisessa talvella ja olinkin ihan liekeissä, kun meille avautui T:n töitten kautta loistava mahdollisuus yhdistää muutaman päivän minitalviloma napapiirin tuntumassa työreissun yhteyteen. Oikeestihan mun talvilomaan on vielä 40 päivää aikaa, niin miniloma  ennen sitä tekee kyllä varmasti hyvää. Mun odotukset reissulle on sillai "hyvin pienet" - haluan nähdä poroja, kunnolla lunta& kaunista luontoa, revontulia ja jääkarhun. Kyllä luit oikein.. Jääkarhun! :)  Oon kyllä nähnyt joskus jääkarhun Prahan eläintarhassa, mutta jotenkin olis ihana nähdä sellanen lumen keskellä ♥ 

Kuva: Weheartit

Tulee kyllä oleen aika tehokas reissu, kun hoidetaan ensin työjutut Oulun suunnilla ja sitten ajallaan Rovaniemen suuntaan, jossa käydään samalla myös sukuloimassa mun tädin luona. Samalla olis tarkoitus käydä napapiirillä, ehkä kattomassa joulupukkia - ei olla vielä päätetty. Takaisin tulomatkalla käydään Ranua Zoossa. Oon ihan varma,että tällänen pieni irtiotto arkeen piristää kummasti!

Olis mielenkiintoista kuulla,että ootteko te käyneet lapissa talvella? Mitä ootte sielä tehneet? Missä ootte majoittuneet? :)

12 kommenttia:

  1. Oi, Lappi on ihana! Me käytiin joulukuussa Levillä. Vuokrattiin sellanen pieni mökki noin 18 km päästä Levin keskustasta. Oltiin vaan ja rentouduttiin. Ihanasti oli lunta siellä. Poroja näkyi kyllä yllättävän vähän! Kesällä oon nähny niitä paljon enemmän. :) Kivaa reissua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä haluaisin just tollaselle mökille, joka on omassa rauhassaan ja sielä sais vaan olla! ^_^ Kiitos <3

      Poista
  2. Terhi.... Mikä ihmeen jääkarhu????? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mennään Ranuan eläintarhaan kattoon jääkarhuja! :D

      Poista
  3. Mekin olemme päättäneet mennä keväämmällä katsmaan sitä jääkarhun pentua. Mukavaa reissua! -Aino

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin toivon,että jääkarhun poikanen on jo ulkoilemassa, kun mennään sinne :) Kiitos :)

      Poista
  4. Mukavaa reissua! <3 Enpä ole lapissa käynyt talvella, mutta voisi olla kyllä kiva käydä. :D Kesällä mitä ollaan käyty, niin sit olen halunnut huristella Norjan puolelle. Norjassa se vasta kaunista onkin. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ollaan kans joskus käyty Norjan puolella Nordkapissa, mutta siitäkin on about 14 vuotta aikaa - ehkä voi olla enemmänkin.. Ollaan mietitty,että voitais mennä Norjaankin joskus, mutta toistaseks pysytään Suomessa :)

      Poista
  5. Pohjoisessa talvi on niin toisenlainen ♥ Oon käynyt montakin kertaa, majoittunut milloin missäkin ja siellä on tekemistä riippuen minne meette. Ainakin talviurheilulajeista pääsee nauttimaan kunnolla kun lunta on.Mukavaa lmaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon aina haaveillut,et näkisin ton pohjosen talven, niin tollanen minireissukin saa mut ihan liekkeihin :D Kiitos <3

      Poista
  6. Ihanaa reissua ♥ Lappiin olisi kyllä upeeta päästä näin talvella ja sitten ruskan aikaan ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 No joo, ruskan aika olis kyllä toinen aivan ihana aika mennä kuvaileen luontoa! <3

      Poista