perjantai 28. huhtikuuta 2017

TAMPERE-JYVÄSKYLÄ-VARKAUS-OULU-TAMPERE

Koska oon tän ja ens viikon lomalla, niin lähdin maanantaina jälleen mukaan T:n työreissulle, joka oli kyllä ihan kiva ratkaisu, sillä pääsin taas Oulussa Kärkkäiselle ostoksille. Ajeltiin maanantai aamuna ensin Jyväskylään, sielä tehtiin yks huolto, syötiin lounas ja haettiin lisää varaosia, jonka jälkeen suunnattiin Varkauteen.


Matkalla viestitin mun Pieksämäellä asuvalle kaverille,että tää menis nyt ohi, hehe :D Matka Varkauteen Jyväskylästä tuntui kestävän about ikuisuuden, varsinkin, kun mun puhelimen akku muistuttaa nykyään lankapuhelinta..En ajatellut,että uuden puhelimen hankinta tulis näin nopeesti eteen, mutta iphone on nykyään niin hidas ja syö akun parissa tunnissa ilman käyttöä, niin.. huoh..

Matkalla Varkauteen poikettiin Jari- Pekassa, jossa kävin checkaamassa Finnmarin myymälän, en löytänyt mitään. Olin tosi pettynyt, kun sain vielä T:nkin mun kans sinne pyöriin.. Varkaudessa menin mukaan huoltoon, sillä Varkauden keskusta oli aika.. miten sen nyt sanois.. pieni? Eikä sielä ollut oikein mitään liikettä, mihin olisin hirmusesti halunnut. Joten sielä mä sitten olin assarina! :)


Oltiin ensin ajateltu,että jäädään Varkauteen yöksi, mutta sitten päätettiin,että ajetaan vielä illalla Kuopioon, ettei tulis niin kiire aamulla Ouluun lähdön kanssa. Meni ihan kivasti, varasin netistä meille huoneen Cumuluksesta, saatiin auto+työkalut turvaan parkkihalliin ja käytiin vielä syömässä hotellin ravintolassa illalla. Uni maistui aika nopeesti, joten leffa mitä katottiin jäi multa ihan kesken.

Ensimmäinen asia mikä pisti Kuopiossa silmään oli se, kuinka pettyneitä keltapukuisia ihmisiä tuli jäähallilta - GO TAPPARA! :D


Aamulla käytiin sitten aamupalalla hotellissa ja syötiin ihan reippaasti, sillä edessä oli noin 3,5 tunnin ajo. Matka sujui aika nopeesti ja Oulussa tiputin T:n työhommiin ja ite suuntasin kattoon ensin toripoliisia ja sitten Kärkkäiselle.


Toripoliisilla tuntui olevan ihan hyvä päivä, kun aurinko porotti +11 asteella ja oli muutenkin tosi hyvä flow. Tykkään Oulusta tollai, kun on auringoista, mutta en sillon, kun on ihan jäätävä räntäsade ja pimeetä, niinku viimeks oli. Tässä huomaa muuten eniten sen eron,että mitkä kuvat on kännykällä otettuja ja mitä kameralla.. ehkä mä alan kuvaan enemmän kameralla! :)


Kun huolto oli tehty, niin lähdettiin ajaan takas Tamperetta kohti. Matkalla pysähdyttiin Kylmäsen myymälään ja ostettiin vähän poroa. Hain Kärkkäiseltä kylmälaukun sekä Prismasta kylmäkalleja, niin saatiin lihat meneen hyvin Tampereelle asti. Matkalla ajokeli vaihteli todella suuresti ja onneks päästiin kotiin asti turvallisesti, tiet oli meinaan ihan sohjossa eikä näkyvyys ollut kovin häävi.


Ajattelin nyt ympätä nää mun Kärkkäiseltä löytämät kengät tähän samaan postaukseen, sillä noihan pääsee/menee käyttöön about samantien. Olin kattellut noita molempia myös täälä Tampereen päässä, mutta hinnat oli ihan eri kuin Oulussa. Eli molemmat kengät oli alessa ja niille jäi hintaa 40 euroa/pari. 

Mulla oli Adidaksen superstarit, jotka oli kans ihan hirveessä kunnossa ja jätin ne vuosi sitten New Yorkiin, joten mun sydämessä on ollut siitä asti niiden mentävä kolo. Toki noi ei oo superstarit, mutta tähän hätään kelpaavat hyvin. :)



Oon lahnannut mun lempparilenkkarit ihan hirveeseen kuntoon talven aikana raksalla/töissä/ joka puolella, sillä oon oikeestaan käyttänyt vaan niitä. Muistelen,että ne maksoivat 12 euroa Pittarellossa, joten well spend money. Eli ne on lähes roskiskamaa, kun toisessa on jo vähän reikääkin pohjassa. Raksalle ne toki vielä menee, mutta ihmisten ilmoille ei. Tykkäsin kuitenkin mun vanhojen lenkkareiden värityksestä hirveesti, joten nää uudet Pumat on lähes vastaavat. Toivon näillekin lenkkareille yhtä monta käyttötuntia kuin edeltäjillään oli. 



Ompa muuten jännä fiilis, kun on lomalla, niin viikonpäivillä ei oo niin väliä - toki ei mulla arkenakaan oo kuin aamuja tai iltoja.. Ihana kuitenkin,että on taas viikonloppu ja vappu! :D En tiedä,että juhlitaanko vappua nyt ihan hirveesti, mutta sen näkee sitten lähempänä, veikkaan,että ollaan raksalla.

Mitäs tykkäätte uusista kengistä? Ootteko käyneet katsomassa toripoliisia? :)

6 kommenttia:

  1. KIVATKENGÄT. -AINO

    VastaaPoista
  2. kenkäkuvissa ananas,,

    VastaaPoista
  3. Kiva reissupostaus :) Ja makeet popot, molemmat! Mun pitäis kans ostaa uudet, näin keväisin niille tulee askelia. Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Keväisin tulee ihan hirmusesti askelia ja musta tuntuu muutenkin,että jos ostaa kesäkengät ja niillä lahnaa kesän+talven, niin kyllä sitten voi jo ostaa uudet ;) Ihanaa vappupäivää sinnekin! <3

      Poista