keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

30 KYSYMYSTä MEIKKAAMISESTA

Koska rakastan kaikkien tälläisten kysymyspostausten tekoja, niin ajattelin nyt sitten tehdä tämänkin! :D Bongasin tän Lindan keksimän "30 kysymystä meikkaamisesta" -haasteen Jasun blogista ja tää vaikutti heti sellaselta, jonka halusin tehdä. Kuvituskuvina käytin kuvia, kun olin kerrankin meikannut, kun mentiin T:n kanssa treffeille.. Yleensä oon vaan niin naturelli,että mun meikkejä ei edes huomaa.. tosin tääkin meikki oli aika hentoinen ;)

1. Minkä sävyinen huulipuna sopii sinulle parhaiten? Entä huonoiten?
Käytän todella paljon nuden värisiä huulipunia, sillä koen niiden olevan helppoja vaihtoehtoja. Musta tuntuu,että vierastan aika paljon liian räikeitä värejä, mutta esim. kirkkaan punaistakin huulipunaa multa löytyy parikin kappaletta.

2. Millä levität meikkivoiteesi?
Riippuu päivästä tai noh, siitä ajasta mikä meikkaamiseeen on varattuna. Jos on kiire, niin levitän ihan vaan sormilla ja jos on enemmän aikaa niin meikkivoidesiveltimellä. Yleensä oon niin laiska ja mukavuuden haluinen,että levitän vaan sormilla. 

3. Teetkö ensin silmämeikin vai meikkipohjan?
Hmm.. Oon ihan sairaan laiska tekeen silmämeikkejä! :D Yleensä teen ensin meikkipohjan (primer+meikkivoide+peiteaine+puuteri) ja sit ripsiväri +luomiväri, jos jää aikaa.

4. Mainitse kolme suosikkimeikkibrändiäsi. Miksi juuri ne ovat suosikkejasi?
Lumene, Essence ja Urban Decay. Lumene on kotimainen ja sitä oon oikeestaan käyttänyt koko sen ajan, kun oon näitä meikkileikkejä harrastanut. Essence on sellanen uus-vanha tuttavuus, jota oon ainakaan haalinut jo Saksasta vuosia sitten ja nyt kun sitä saa täältäkin niin oon siirtynyt käyttään sitä aika pitkälti. Urban Decaylla on tosi hyviä meikkejä ja niihin oon vaan tykästynyt, vaikka ne maksaakin Suomessa ihan sikana.

5. Kumman valitset: voimakkaan silmämeikin ja kevyesti meikatut huulet vai räväkästi meikatut huulet ja kevyen silmämeikin?
Oon aina aika hillitty.. mutta jos näistä pitää valita niin varmaan voimakkaasti meikatut silmät ja kevyesti meikatut huulet.


6. Onko sinulla jokin "luottomeikki", jonka tiedät aina onnistuvan ja joka näyttää aina hyvältä?
Noh, perus primer +meikkivoide +peiteaine +puuteri +aurinkopuuteri +higlighter +poskipuna +ripsiväri +kulmaväri +kulmavaha+vähän luomiväriä ja sitten lopuks kiinnitussuihke. Yleensä tällä saa aikaseks sellasen tosi naturellin meikin/ sellasen,että mulla ei olis edes meikkiä. Kuvissa olevassa meikissä mulla on just tollanen + rajaukset silmissä. Havaitkaa kevyt smokey eyes -> oon ylittänyt itseni ;)

7. Suosikkiluomiväripalettisi tai yksittäinen luomiväri?
Käytän todella harvoin mitään palettia, lähinnä yksittäisiä sävyjä. Lumenen yksittäiset napit on todella käteviä, kun niitä saa just niissä väreissä mitä haluan. Lisäks mulla kyllä on Diorin viisikko, Essencen joku nudepaletti sekä Nyxin tumma smokey eye- paletti.

8. Korjailetko meikkiäsi yleensä päivän aikana?
Harvemmin. Kiinnityssuihkeella pysyy yllättävän hyvin paikoillaan! :)

9. Käytätkö meikinpohjustusvoidetta? Mikä on suosikkisi?
Aiemmin käytin enemmän, mutta nyt oon todennut,että kiinnityssuihkeella saa paremman lopputuloksen. Tällä hetkellä ei oo siis mitää suosikkia pohjustusvoiteista.

10. Kuinka kauan aikaa sinulla menee normaalin arkimeikkisi tekemiseen?
Noin 5-7 minuuttia. Tää on laskettu kuuden aamuvuoroaamulta! ;)

11. Lisäätkö ripsiväriä myös alaripsiin?
En lisää vaikka mulle aina välillä siitä sanotaankin,että pitäis kokeilla. Ei vaan sovi mulle yhtään.

12. Irto-, kivi- vai meikkipuuteri?
Irtopuuteri ja kivipuuteri. Käytän vähän vuorotellen, kummalla tuulella satun oleen! :D


13. Kokeiletko mielelläsi uusia meikkityylejä vai pysytteletkö mieluummin tutussa ja turvallisessa?
Mielummin tuttu ja turvallinen. Kyllä mä välillä kokeilen uusia juttuja, mutta yleensä oon vaan  niin mukavuuden haluinen,että kokeilen ne uudet tyylit sitten ensin kotona.

14. Ehdottomasti paras tuote kulmien meikkaamiseen?
Näiden kuvien ottamisen jälkeen muotoilin ja värjäsin kulmat, joten sanoisin,että kulmavaha. Toki aiemmin käytin paljon Essencen kulmaväriä, joka oli kyllä ihan huipputuote 3 eurolla! :D

15. Kuinka usein peset meikkisiveltimesi?
Pesualustan oston jälkeen se on ihan viikko-ohjelmassa ja aina tarpeen mukaan ;)

16. Miten arki- ja juhlameikkisi poikkeavat toisistaan?
Arkena mulla ei välttis oo luomiväriä eikä korostuksia, mutta muuten meikki on aika sama. Juhlameikkiin saatan lisätä myös irtoripset, jos siltä tuntuu.

17. Mielipiteesi nestemäisistä huulipunista?
Ne on vaikeita käyttää tai sitten oon vaan ihan käsi. Mulla on muutama Nyxin tuote, joiden nätisti laittamiseen menee enemmän aikaa kuin mun koko muuhun meikkiin, joten niiden käyttö on vähän jäänyt.


18. Minkä meikkibrändin toivoisit seuraavaksi rantautuvan Suomeen myytäväksi kivijalkaliikkeisiin?
Too Faced vois olla kiva! Tai Huda Beauty! Ehkä Color Pop? :D

19. Onko sinulla jokin kipuraja, jota enempää et ole valmis maksamaan mistään yksittäisestä meikkituotteesta?
Meikkivoiteesta en maksais yli 20 euroa, mutta esim. hyvästä luomiväripaletista voisin maksaa maks. 50 euroa. Ripsivärissä 20 e on ihan maksimi. Vähän joka tuotteelle on omat rajansa, mutta Essencen myötä se nyt vaan olis tyhmää maksaa liikaa..

20. Varjostatko kasvojasi? Jos varjostat, millä tuotteilla?
Ostin New Yorkista jonkun varjostuspaletin, ja sillä oon sitten varjostellut. En muista merkkiä, kun on vielä vanhassa kämpässä ja ite kirjoitan uudesta. Mutta siinä on highlighter, poskipuna ja aurinkopuuteri. Ihan on ajanut asiansa! :)

 21. Kiinitätkö valmiin meikin meikinkiinnityssuihkeella?
Kyllä, se on vaan jotenkin niin kätevää ja kestävää.

22. Paras sivellin luomivärien häivyttämiseen?
Mulla on miomaret Lidlistä, mutta käytän luomivärejä niin vähän,että ne ajaa asiansa todella hyvin.

23. Tykkäätkö meikata muita ihmisiä?
Oon itsenikin meikkaamisessa ihan käsi, niin kuinka voisin meikata muita? :D


24. Onko sinulla meikkejä, joita koitat säästellä ja joita käytät siksi vain harvoin?
Ei oikeestaan. Kyllä ne on kaikki käyttöön tarkoitettu.

25. Paras irtoripsimerkki?
Ehkä kaupasta ostettavista Eylure. Yleensä tilaan Kiinasta.. :D

26. Suositko luomiväreissä enemmän matta- vai shimmersävyjä?
Shimmerit, kun ne on mun kokemuksen mukaan kivempi häivyttää.

27. Voidemainen vai puuterinen poskipuna?
Puuterinen, ehdottomasti. Ei tulis kesää, jos koittasin jotain voidemaista levittää :D

28. Käykö sinulle koskaan niin, että huomaat kotiin päästyäsi valitseneesi kaupasta täysin vääränsävyisen meikkivoiteen, peitevoiteen tms.?
Mun iho on niin vaalea,että välillä se jopa ihan vaaleista vaalein meikkivoide on liian tumma. Aina ei oo testerimahdollisuutta ja sen takia yleensä käytänkin vaan niitä vakkarituotteita. Jos nyt sattuu käymään niin,että on armottomasti liian tumma, niin vien joko pikkusiskoille tai töihin kemikaalidiilauskoppaan.

29. Kuinka monta huultenrajauskynää omistat?
3 kappaletta; 2 nudee ja 1 kirkkaan punainen.

30. Onko meikkaaminen sinulle pakkopullaa, intohimo vai jotain siltä väliltä?
Jotain siltä väliltä. Tiedostan olevani huono meikkaamisessa, mutta toisaalta mulla olis aika paljon intoa kokeilla ja opetella. Ehkä tää tästä vielä joskus.. Alla oleva kuva kertoo ehkä hyvin sen epätoivon, joka mulla on välillä meikkaamisen suhteeen.


Miten te koette meikkaamisen? Helppoa vai haastavaa? Paljonko te käytette siihen aikaa päivittäin?
ootteko tehneet tän haasteen? :)

4 kommenttia:

  1. Olipa kiva lueskella tätä postausta! :) Sulle sopii hyvin tuollainen kultainen luomiväri <3 Tuollainen pesualusta meikkisiveltimille olis kyllä tosi kätevä mullekkin :D Mä oon huomannut myös, että kiinnityssuihkeella meikki pysyy paremmin, mutta kyllä työpäivän jälkeen pitää korjailla esimerkiksi lisätä puuteria ja nyt kesällä kun on kuuma :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun tykkäsit :) Meikinkiinnityssuihkeissakin on eroja, mutta ainakin kaikissa mitä oon kokeillut on ollut tota samaa,että pitää vähän korjailla.. mutta meikin kestoa ne on silti pidentänyt huimasti - oon vaan yleensä laiska korjaileen, heh :D

      Poista
  2. Ootko kokeillut Lily Lolon mineraalimeikkejä, kun sieltä voisit löytää tarpeeksi vaalean sävyn itsellesi. Porvelainea ja Chinadollia sävyinä kannattaisi kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kokeillut, mutta oon kyllä kuullut näistä hyvää :)

      Poista