lauantai 22. heinäkuuta 2017

DIY: KULMAVÄRIN KORJAUS

Noni. Tänään se sitten tapahtui. Se mitä oon pitkään pelännyt. Tiputin ensimmäisen kerran meikkipurkin lattialle, niin että se hajos. Voi morjes, että mua ärsytti!! Sitten muistin nähneeni instassa useita DIY- korjausvideoita ja päätin kokeilla, kun ei mulla ollut enää mitään hävittävää ton kulmavärin kanssa. Vaikka ton essencen hinta ei ole kuin muutama euro, niin en halunnut heittää tota hukkaan - koska toi on about paras kulmaväri, mitä oon ikinä kokeillut! :D


Kaavin ton kulmavärin lautaselle ja "murustin" sen ihan pieneksi jauheeksi, samalla sekoittaen sävyt sulavasti yhteen. Sitten kaadoin alkoholia(käytin pari tippaa vodkaa, mut esim. desinfionti-aine varmaan kävis kans, mutta meillä ei sitä ollut) ja sekoitin tasaiseksi.


Sitten kippasin koko "taikinan" takas alkuperäiseen purkkiin ja muotoilin siitä uudestaan tollasen kakun. Väristä tuli tasaisen tumma ja mietin,että miks tossa purkissa on ylipäätään se vaalea väri, jota en kuitenkaan käyttäis? Näin tää koko väri pääsee käyttöön! :D


Täytyy kyllä sanoa,että oon tyytyväinen tohon,että kokeilin korjata kulmavärin, sillä väristä tuli mun makuun just hyvä! :D Olin aamulla noin tunnin verran auringossa ja sain muutamat pisamat sieltä kerättyä, mutta tummille silmä-alusille ei tunnu voivan mitään.. Meikkivoidetta tai peite-aineita en jaksanut edes laittaa. Tällä naturaalilla lookilla, eli kulmavärillä ja ripsivärillä suuntaan töihin.


Ootteko kokeilleet korjata tipahtaneita meikkejä tällä tavalla? Mitä mieltä ootte tosta lopputuloksesta? :)

18 kommenttia:

  1. Olen myös katsonut noita ohjeita, kuinka esim. luomivärin saa taas "ehjäksi", mutta en ole ikinä testannut. Aloin just miettimään, että mulla ei oo kyllä paljoakaan meikkejä varmaan putoillut.. Lähiltä piti tilanteita toki on päivittäin :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleensä mäkin heittelen vaan meikkivoidepurtiloa, mutta nyt kävi vahinko.. ehkä positiivista tässä oli se,että ainakin sen voi korjata, jos hajoaa :D

      Poista
  2. Mäkin oon kattonu useita videoita aiheeseen liittyen just instasta ja pari youtubestakin :D En oo kuitenkaan nyt tässä lähiaikoina tiputtanut mitään meikkiä lattialle (pitää koputtaa puuta etten nyt sitten tiputa, hahah), joten en oo kokeillu vielä mitään niistä videoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aiemmin ajattelin,että voi moro, tekeekö tollai joku ihan oikeesti, mutta.. sinänsä kiva tietää,että jos joku hajoo, niin sen voi oikeesti korjata :D

      Poista
  3. Oon korjannut highlighterin! :) Ja ihan samanlainen siitä tuli, ei sen koostumus muuttunut mihinkään :)

    VastaaPoista
  4. Pelkään tuota päivää myös kauhulla, nytpä tiedän, mistä lähden apukeinoja etsimään, kun tapaturma käy :D

    https://www.stoori.fi/rakkaudella-henna/

    VastaaPoista
  5. Mulla meni just hajalle sekä poskipuna että mun suosikkiluomiväri, mut en oo vielä saanu aikaseks korjata niitä. Enköhän pian kuitenki. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kyllä korjata, jos vähänkään on sellanen kokeilunhaluinen fiilis - tää kuitenkin on ihan toimiva keino :D

      Poista
  6. Voisin testata tätä ohjetta,nimittäin yksi mineraaliluomiväri hajosi.En ole raskinut sitä heittää menemään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään tota raaskinut heittää meneen, mutta korjauksen jälkeen on parempi kuin uus! :D

      Poista
  7. Pitääkin testata tätä jos hajoaa joku meikkituote! :D Hyvin tuo näyttää onnistuneen :)

    VastaaPoista
  8. Voi ei! Onneksi sait korjattua tilanteen =D Liityin lukijaksi!

    Emmasiniblog.blogspot.fi

    VastaaPoista