torstai 20. heinäkuuta 2017

LUKULISTALLA part 2

Viime kesänä mun lukulistalla oli about saman verran kirjoja ja ne tuli hyvin luettua - sillon oli toki ehkä aikaakin vähän enemmän, kun T oli reissuhommissa. Tänä kesänä ajattelin mennä vähän kevyemmin, sillä talon kanssa on vielä aika paljon kaikkia pikkujuttuja kesken. Rakastan sitä vapautta mikä kirjojen lukeminen tuo ja sitä omaa aikaa, kun saa keskittyä vain ja ainoastaan siihen kirjaan. Eli suomeks rakastan sitä omaa maailmaa, minkä kirjat tuo tullessaan. Ihan kaikki kirjat ei oo vielä muuttanut tai purkautunut muuttolaatikoista, mutta osan - ne mitä haluan tänä kesänä lukea - olen jo purkanut aikaa sitten muuttolaatikoista.


Perinteisesti oon aina lukenut Harry Potterit kesän aikana, mutta ehkä tänä kesänä se siirtyy syksyyn, sillä haluan tehdä mun "weasley"-villasukat ensin loppuun, että voin sitten fiilistellä kirjoja niiden kanssa! ;) Tänä kesän lukulistalla olisi siis tälläisiä kirjoja - odotan jo innolla,että pääsen pitkästä aikaa taas uppoutumaan kirjojen maailmaan, vaikka kesä lähenee jo uhkaavasti loppuaan. Luin jo viime syksynä Harry Potter ja kirottu lapsi- kirjan englanniksi, mutta nyt en sitten voinut vastustaa, kun se oli kirjakaupan alessa suomeksi vain 10 euroa. John Greenen Kaikki viimeiset sanat - kirjan aloitin jo tän vuoden ensimmäisellä pohjoisen reissulla, mutta se jäi ikävästi kesken, joten ajattelin aloittaa sen kokonaan alusta. Emily Giffinin Rakkaus lainassa - kirjan leffasta tykkäsin todella paljon ja kirjanakin sen on pakko olla hyvä. Muut kirjat; Jari Tervon Kallellaan,Saara Hendriksonin ja Aino-Maija Leinosen leppiosa opas huusholliin, Katja Kallion Kuutamolla sekä Cecelia Ahernin Tapaaminen Elämän kanssa,  oonkin sitten kerännyt joko töistä "lainaa tästä"- hyllystä ja meidän alueen roskalavaryhmästä.


Luetteko kesällä enemmän kirjoja kuin talvella?Ootteko lukeneet näistä kirjoista jonkun? Mitä teillä on nyt lukulistalla? :)

12 kommenttia:

  1. Mä taidan lukea enemmän syksyisin ja talvisin... Tykkään kans Cecelia Ahernin ja John Greenin kirjoista :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo ikinä lukenut Cecelian kirjoja, mutta Greeniä kylläkin :)

      Poista
  2. Mä luen kirjoja ympäri vuoden, mutta ehkä enemmän niitä tulee luettua kesäisin ja syksyisin :D Oon lukenu noista kirjoista ton Kirotun lapsen ja sit kaikki tähän mennessä suomeksi ilmestyneet John Greenin kirjat. Tällä hetkellä mun lukulistalla on Piiri -trilogia, jonka ensimmäisen osan sain jo luettua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullu tosta Piiristä ja voipi olla,että sekin löytyy jossain kohtaa munkin lukulistalta! :)

      Poista
  3. Toi Cecelia Ahernin Tapaaminen Elämän kanssa on aivan ihana!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo vielä päässyt siihen asti, mutta uskon,että on hyvä! :)

      Poista
  4. Mä luen kesällä, muuten joutuu lukemaan koulukirjoja eikä enää jaksa muuta lukea :) Tuo Kirottu lapsi oli kyllä hyvä, luin sen englanniksi parissa päivässä, ihan kuin kaikki Potteritkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä jollain asteella kaipaan kouluun,että pääsis taas lukeen kaikkea mielenkiintoista :D Mä luin ensin vähän salaa meijän amerikan siskon kirottu lapsi- kirjaa englanniksi, kun se oli Virossa ja kirja jäi yöpyödälle siks aikaa, höhö :D Mutta sitten toki se mun oma kirja saapui, niin jatkoin sitten sillä! :D Ihan kaikkia Pottereita en oo lukenut englanniksi,mutta ehkä jossain kohtaa ^_^

      Poista
  5. Ennen lukiota luin tosi paljon, mutta lukiossa lukeminen jäi vähemmälle. Mä luen nykyään ehkä enemmän syksyllä ja talvella sillä silloin ei tee mieli lähteä ulos kylmään töiden jälkeen 🙈 Just oon ajatellut, että pitäisi ehkä koota konkreettinen lukulista niin sais luettua enemmän. Näistä oon ton John Greenin kirjan lukenut (olettaen että se on Looking For Alaska) muutama vuosi sitten ja tykkäsin kyllä 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin kaipaisin kouluun, niin pääsis lukeen kaikkea mielenkiintoista :D Kannattaa kyllä tehdä lukulista, niin sillon kyllä tulee luettua enemmän.. Joo, toi on just se Looking for Alaska! :D

      Poista
  6. Lueskelen kirjoja ympäri vuoden, mutta ehkä kesällä tulee luettua pikkaisen enemmän, kiitos lomien. Noista kirjoista olen lukenut vain tuon alimmaisen, Rakkaus lainassa, ja tykkäsin kyllä, se oli kivan kevyttä hömppää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luulen kans,että kesällä munkin tulee luettua enemmän kuin talvella. Rakkaus lainassa oli ainakin leffana ihana, luen sen seuraavaksi! :D

      Poista