sunnuntai 9. heinäkuuta 2017

WHEN THE SUN GOES DOWN

Meillä ei ole vielä verhoja makkarin ikkunassa ja oonkin useana yönä ihastellut auringon laskua sekä nousua, varsinkin kuuden aamuissa. Taivas näyttää niin kauniilta, kun se on maalautunut sinisen ja punaisen eri värillä. Ensimmäisinä öinä täälä harrastin tota taivaan tuijottelua enemmänkin, mutta sitten päädyttiin T:n kanssa vaihtaan paikkoja. En tiedä,että miks mä alunperin päädyin nukkuun tolle puolen sänkyä, kun aiemminkin nukuttiin eripäin! :D Mutta joo, perimmäinen syy tohon taivaan tuijotteluun on ollut stressaaminen. Mietin ensin,että kirjoitanko tästä ollenkaan, mutta toisaalta oon ihan varma,että en oo ainoa, joka stressaa.


Viime aikoina mua on stressannut lähes kaikki- talon loppuun remppaaminen, edellisen asunnon myynti, työ, reissuttomuus, sää, raha, tiibetit, piha, poskiontelot ja moni muu asia.  Vaikka mulla on tällä hetkellä kaikki hyvin, niin kyllä sitä aina välillä miettii, että kuinka paljon kaikkia eri liikkuvia palasia tässä palapelissä on. Oon koittanut lievittää stressiä muutamillakin eri tavoilla sillä se aiemmin kokeiltu Fazerin sininen ei välttämättä kuitenkaan auta kovin paljon. Lähinnä vaan saa ärsytyksen kasvaan uusiin svääreihin. Listasin alle muutaman hyväksi havaitun stressin lievityskeinon, mitä oon käyttänyt:

  • tapaamalla enemmän ystäviä ja päivittämällä tilanteita. Onko mitään parempaa kuin viettää rauhassa laatuaikaa ilman sen kummempaa kiirettä - oli se sitten kahvilla käyden tai syömässä, tai vaikka kotieläinpuistossa, jossa käytiin viime viikolla.
  • käymällä pienillä tuuletuslenkeillä, jos sää sallii. Mua stressaa aina välillä sekin,että saako tiibetit tarpeeks ihmiskontaktia, niin ollaan käyty niittenkin kans lenkillä useammin ja vietetty tavallista enemmän tipsuterapiahetkiä. (Tässä kohtaa huomautan,että tipsut ei siis asu meillä, vaikka päivittäin käyvätkin meillä, vaan ne on leasing-versioita ;) )

  • venyttelemällä, jos sataa - oon bongannut instagramista vaikka mitä jumppa-ohjeita :D Eli joo, mä bongailen aina kaikkia jumppasettejä instasta ja testailen niitä ihan intopiukeena aina pari päivää ja sit ne joko jää tai löydän jonkun toisen. En oo jaksanu jumpata kovin ahkerasti tai säännöllisesti, mikä oli kyllä hyvä muuttaa. 

  • syömällä kevyemmin, muutenkin vois olla ihan hyvä kiinnittää huomiota enemmän veden juontiin ja annoskokoihin..Nyt varsinkin, kun oon syönyt taas antibiotteja hieman enemmän, niin oon kiinnittänyt huomiota tarkemmin mitä syön, kun niiden kanssa ei käy ihan kaikki ruuat.

  • lukemalla enemmän kirjoja, bongasin meidän alueen roskalava-ryhmästä parit kirjat ja töissä kävin "lainaa tästä"-hyllyllä, joten on taas hetkeks luettavaa. Kiinnostaisko teitä lukee tarkemmin mun tän hetken lukulistasta? :)

  • tutustumalla Elisa viihteen tarjontaan - en tiedä, että kuinka ollaan aiemmin tultu toimeen ilman nauhoittavaa ominaisuutta, sillä toi on niin kätevä. Esim. leffat saa niin kätevästi nauhalle, jos sattuu oleen illassa töissä! :D Lisäks toi vuokraamo- ominaisuus on kätevä, tai noh, ollaan kerran kokeiltu ku ilmaseks saatiin kokeilla, mutta tykättiin!

  • viettämällä enemmän aikaa myös T:n kanssa, liittyy hyvin paljon yllä oleviin. Koen kuitenkin,että meidän suhteessa kaikki on tällä hetkellä paremmin kuin ikinä ja yhteisen kodin laitto on kyllä niin parasta!  ♥ 

  • laittamalla kotia kuntoon, tai noh, purkamalla muuttolaatikoita ja arvioimalla entistä rankemmalla kädellä,että tarvitsenko ihan oikeasti kaikkea. Ens viikolla pitäis varata kirppispöytä ja hilata sinne pari jätesäkillistä vaatteita.

Stressaako teitä? Miten lievitätte stressiä? By the way, mitä tykkäätte uudesta ulko-asusta? :)

8 kommenttia:

  1. Stressaa!! Pitkän sairasloman jälkeen (murtuneen koiven takia) niin jotenkin töihin paluu on alkanut ahdistamaan. Pysyin koko vuosi ja kolme kuukautta täysin terveenä ja olo oli ihan mahtavan virkeä!! Kolmen kuukauden työkokeilu sujui jalan kanssa hyvin ja lasten kanssa touhuaminen on kivaa, mutta en yhtään pidä siitä kaameasta väsymyksestä mikä taas joka päivä töiden jälkeen iski!
    Ensimmäinen viikko kesälomaa takana ja enää kolme viikkoa jäljellä. Olisi niiin paljon kaikkea mukavaa tekemistä, mutta ahdistaa kun tiedän, etten kaikkea haluamaani kerkiä lomalla tekemään enkä sitten töitten jälkeen enää jaksa. Miten hitossa saisi virtaa riittämään työpäivän jälkeenkin!! Sairaslomani aikana menivät hemmetti pidentämään työviikon pituuttakin. Olisivat samantien lisänneet vuorokauteen muutaman lisätunninkin! Plääh. Ehkä mä vielä joskus keksin jonkun yritystoiminnan ja saan olla itseni herra ja vaikuttaa työtekemisiini. :P
    Mun stressiä aina hetkeksi helpottaa se, että kun saan jonkun tekemisen valmiiksi, ja kun illalla pystyn luettelemaan, että tein sitä ja tätä ja tota, niin olen vasta tyytyväinen. :P Olen hirveän levoton, jos en päivän aikana ole saanut kunnolla tehtyä oikeastaan mitään. Mun on silloin vaikka yhdeltätoista illalla vaihdettava sänkyyn lakanat, että voin olla itseeni tyytyväinen, että tuli edes joku homma tehtyä. :,D
    Kaikki on paremmin, kuin hyvin joten pitäisi olla kyllä ihan tyytyväinen näinkin. Nytkin sain massun täyteen miehen valmistamaa herkullista ruokaa ja jälkkäriksi herkulteltiin jädet. Keli on kesäisen lämmin ja aurinkoinen. <3 Rentoa sunnuntai-iltaa!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän ton tunteen,että on ihan simona hommaa, mutta tietää jo valmiiks,että kaikkea ei kerkiä tekeen millään :'( Tykkään kyllä touhuta päivät pitkät, mutta välillä tarvin sen lötkötyspäivän. Toki mulla vaikuttaa sekin kuinka paljon mulla on töitä, mutta esim. jos on 6 päivänä töissä viikossa niin kyllä se 7s päivä on aika hiljainen ja rauhoitettu..

      Toi on kyllä niin parasta, kun on ruoka valmiina, kun tulee kotiin<3 Mukavaa viikkoa! <3

      Poista
  2. Oon kova stressaamaan! Mua stressaa työt, koulu, harjoittelupaikka ja kesäkurssit! Kaikista pitäis suoriutua hyvin! Etenkin töistä että rahaa riittäisi elää ja olla! Oon huono antamaan stressinpoistovinkkejä mut mä pidän välillä sellaisia löhöpäiviä etten tee yhtään mitään ja annan kaiken repsottaa ympärillä :D Lenkkeily on kans hyväksi havaittu keino! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin muistan opiskeluajan, kun noi samat asiat stressas mua.. :( Löhöpäivät kuulostaa niin hyvältä keinolta hallita stressiä! <3

      Poista
  3. Minä olen kanssa välillä oikea stressi-erkki ja stressaan ihan pienistäkin turhista asioista, mikä on tyhmää! Stressiä mulla varmaan parhaiten lievittää lukeminen, luonnossa liikkuminen ja miehen kanssa jutustelu. Lukulista kiinnostaisi ehdottomasti! Tsemppiä remppaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä stressaan kasn aina ihan järkyttävän pienistä jutuista ja niistä saa hyvin nopeesti kasvatettua hirveen mörön :( Koitan postailla ens viikolla tota lukulistaa! :)

      Poista
  4. Nyt ei oikeastaan stressaa enää, mutta kevät oli aika stressin täyteinen kirjotusten ja yo-juhlien järjestämisen takia. Silloin mulle auttoi se, että puhuin ystäville tai äidille, kuuntelin musiikkia, luin kirjoja ja blogeja ja katoin Netflixiä :D Toi kaikki vei ajatukset hetkeksi aikaa muualle ja stressi unohtui edes hetkeksi :D
    Tykkään tästä uudesta ulkoasusta tosi paljon! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis muuten taas ladata toi spotify,että pääsis popittaan - mulla loppui muisti puhelimesta, niin popitukset on ollut vähän jäissä :( Mutta hyviä vinkkejä ja varmasti toimivia! :D

      Poista