sunnuntai 18. maaliskuuta 2018

#MÜNCHEN

Tultiin tosiaan eilen takaisin Suomeen Münchenin reissulta, josta tulikin sitten hieman enemmän kuin vain Münchenin reissu & Sunrise Avenuen keikka. Reissu oli todella kiva ja oikeestaan niin mun ja Marjan näköinen, kuin voi vaan olla. Tosin nyt oltiin ehkä hieman laskettu rimaa ja oikeestaan jätetty kaikki mahdollinen selvitystyö kohteeseen - mentiin siis vähän hälläväliä- tyylillä.. Sinänsä ihan hauska mennä välillä niinkin! ;) Näitä reissuja lisää!

Keskiviikkona lähdettiin hyvissä ajoin liikenteeseen, kun hain Marjan töistä ja käytiin syömässä Sokoksella vielä salaatit ennen kentälle menoa. Rakas sisareni heitti meidät kentälle, kun lennettiin kerrankin Pirkkalan kentältä, joten ei tarvinnut lähteä Helsinkiin asti viemään. Lennettiin sitten Helsinkiin jollain kivikaudelta olevalla potkurikoneella ja täytyy kyllä sanoa,että tuli hieman huono olo laskeutumisessa. Oon muutenkin alkanut vihaamaan laskeutumista, vaikka oon lentänytkin semipaljon.Vaihdettiin Helsingissä konetta Münchenin koneeseen ja oltiin Münchenissä just ennen pimeän tuloa.. joten ilta oli syömisen ja hotellille löytämisen jälkeen aikalailla taputeltu. Oltiin kyllä ehkä hieman hämmentyneitä,että kuinka huonosti korttimaksaminen onnistui kohteessa ja meinaskin hieman iskeä paniikki, kun ei meinannut käydä kortti taksissa.. koska taksikuski ei osannut käyttää korttikonetta - onneks osattiin häntä siinä sitten auttaa ja saatiin maksettua matka. Hotelli oli hyvä ja siisti, just meille hyvä. Illalla tuli uni todella nopeasti, joten ei tarvinnut kauaa lampaita laskea.

Vuokrattiin jo aiemmin meille auto valmiiksi ja haettiin se sitten torstaina kävelymatkan päästä hotellista ja lähdettiin ajelemaan. Meillä kävi kyllä tosi hyvä tuuri vuokra-auton kanssa, kun oltiin vuokrattu Polo tai vastaava ja saatiinkin Audi A4 farmarina. Kyllä kelpas ajella! Lähdettiin Münchenistä ajamaan kohti Schwangauta ja Neuschwansteinin linnaa, ajatuksena, että mentäis tutustumaan siihen sitten vielä tarkemmin. Noh, ei me sitten kumminkaan menty jonottelemaan sinne, vaan jatkettiin  Schwangausta Itävallan kautta kohti Garmisch- Partenkircheniä.  Oli ihana ajaa pieniä teitä pitkin keskellä alppeja - kyllä ihminen vaan on todella pieni, kun niitä vuoria katseli. Koska me oltiin aamulla herätty jo ennen kuutta ja päästy ajoissa liikenteeseen jo ennen kasia, niin meillä ei ollut liikenteessä mihinkään kiire. Saatiin ihan rauhassa ajella ja pysähtyä välillä kuvailemaan.  Mun mielestä just tollanen on vaan niin parasta - sulla on auto alla, jossa on kääntyvät etupyörät ja baana auki - saat ihan ite valita mitä näät ja mitä teet.

Pysähdyttiin kuvaileen Itävallan rajan lähelle (noin 700 metriä rajaan) alla näkyvää maisemaa ja kuinka ollakaan T:n isä oli  sitten ohi ajaessaan bongannut mut kuvaamasta tota maisemaan. En edes tiennyt, että hänkin on sielä työmatkalla samaan aikaan! :D

Garmisch- Partenkirchenissä käytiin hieman ostamassa matkamuistoja ja syömässä.. Meille oli kyllä niin iso etu, että hotellissa oli todella hyvä aamiainen, jolla pärjäs pitkälle puolen päivän yli, joten ruokapaikoissa ei tarvinnut niin hirveästi käydä. Syömisen jälkeen lähdettiin katsomaan olympiakylää. Olipa muuten hieno huomata, että olympiakeskuksen seinällä oli Janne Ahosen ja Matti Nykäsen kuvat.  Vähän aikaa sielä ihmeteltiin, ennen kuin taas autobahn kutsui. Oltiin hieman googteltu,että takaisin tulomatkalle saisi hienosti tehtyä pienen mutkan outlet-kylään, jossa olisi edustettuna Esprit, Gerry Weber, S. Oliver, Nike, Puma yms.. Itse en löytänyt sieltä sen kummemmin mitään, mutta kävimme tämän jälkeen vielä Rossmannilla (vähän kuin paikallinen tokmanni - ihan lemppari) ja haalattiin sieltä sitten todella hyvällä hintaa Laveraa! ;) Siitä sitten palauttaan auto ilman naarmuja tai kolareita ja hotellin ravintolan kautta nukkuun. Mun bravuuri tuola tais olla, että nukahdin kesken lauseen, haha! :D

Perjantai oltiin varattu kaupungilla kävelyyn sekä shoppailuun. Hieman jäi mieltä kaivertamaan, että miksei ostettu enemmän Laveraa, kun halvalla sai.. noh, onneks kaupungilta löytyi sitten DM, mistä sitä sai lisää. Käytiin myös muissa liikkeissä, joiden ostokset ajattelin esitellä myöhemmin. Täytyy kyllä sanoa, että Suomessa olisi ihan varmasti paikka muutamalla oikealle outletille..

Päivä kaupungilla sujui nopesti ja pian alkoikin olla aika mennä takaisin hotellille vaihtamaan vaatteet keikkaa varten. Mentiin keikalle metrolla ja käytiin vielä matkalla syömässä, kun ajateltiin Hartwallin hintoja ruokien suhteen.. Noh keikka paikalta olis saanu hamppareita yms. ihan mäkkärihinnoilla.. mutta eipä tullut ainakaan pizzan jälkeen nälkä illalla. Unohdettiin korvatulpat hotellille, kun aina aiemmin keikoilla ääni on tullut sen verran kovaa, että ei tuu mitään ilman niitä. Saksalaiset oli kuitenkin suunnitelleet keikkapaikan sen verran hienosti, että ääni oli puhdas ja soi kauniisti - ei ollut mitään tarvetta korvatulpille. Keikka sujui todella hienosti ja päästiin paikalta hyvin pois metrolla. En todellakaan uskaltais liikkua edes Tampereen keskustassa perjantai- iltana tohon aikaan, mutta tuola oli kyllä hyvin turvallista! :)

Lauantaina sitten lähdettiin aamusta kohti rautatieasemaa, joka olikin sitten hieman erilainen matka, kun Münchenissä tehtiin metroverkostoon korjaustöitä. Päästiin kuitenkin hyvin rautatieasemalle ja lentokenttäbussikin oli vielä laiturilla odottamassa. Päästiin hienosti bussilla lentokentälle ja oltiin hyvissä ajoin kohteessa. Sieltä sitten viime hetken tuliaiset ja koneeseen. Helsingin päässä meillä oli taas pieni kiire, joten nopeesti Victorias secretin kiertämisen kautta Tampereen koneeseen. Pitäis varmaan useammin alkaa tehdä tälläisiä muutaman päivän reissuja, sillä niistä saa ihan uskomattoman paljon energiaa! :)

Mitä teille kuuluu? Kiinnostaako ostospostaus? :)

1. oi miten kivalta teijän reissu kuulostaa!! oon nii kade tosta keikasta, niiiin siistiä!!:)

1. Hih, Sunrise Ave veti kyllä hyvin! :D Samun ääni sopi tohon tilaan ihan loistavasti ja koska akustiikka oli bueno, niin kuulosti siltä, että ääni olis tullut ihan vierestä! <3

2. Todella onnistuneen kuuloinen reissu:) Toivottavasti itsekkin pääsis joku kerta Müncheniin! Ja katoinki kateellisena niitä Laveran hintoja :D Mäkin haluun!

1. Toivon kans et pääset vielä Müncheniin, kun luulen että ei tarvis ihan tyhjin käsin sieltä lähteä - Lavera oli ihan simo halpaa :D Lisäks oli niin paljon kaikkea nähtävää! :D

3. Niin kivan kuuloinen reissu! Hauska sattuma appiukon kanssa. :,D

1. Reissu oli kyllä niin bueno <3 En kyllä vieläkään ymmärrä kuinka mut spotattiin kuvaamasta.. :’ D

4. Kiitos, oli kyllä ihan mahtis reissu ❤

5. Kiva kuulla että oli mukava reissu! Ja mukavaa että on reissukavereita☺👍 t:M

1. Reissu oli kyllä ihan <3 Just sopivassa kohtaa! <3

6. Ihanat kuvat ja mahtavan kuuloinen loma! Tuo on ollut haaveissani jo pitkään, alpeille ajaminen ja linnaan niin että heilahtaa. Toinen on ollut aina Skotlanti ja ne vanhat linnat...ja kummitukset.. ja nummet tarinoineen...ihanaa päivää sinne uusin energioin! <3

1. Loma oli kyllä niin <3 Mä haaveilen kans Skotlannista ja englannista - linnat ja pikkukylät, kuppi teeetä ja neule! <3

7. Kuulostapaa mukavan rennolta reissulta :) Tuollaiset matkat ovat ihan parhaita ♥ Kauhea matkakuume olisi nyt itselläkin :D

1. Mulla on kans kauhea matkakuume -kroonisena :D Reissu oli kyllä just passeli tohon kohtaan- sai tehdä sopivasti ja rentoilla sopivasti <3

8. Vau noita vuoristomaisemia ja superkivan kuuloinen reissu teillä! :)

1. Alpit oli kyllä ihan mielettömät <3 Reissu oli kyllä todella kiva, just sopivan rento <3