maanantai 23. huhtikuuta 2018

SAN FRANCISCO part2

Musta oli helpompi jakaa nää San Fran postaukset kahteen osaan, ettei tule liian pitkiä postauksia kerrallaan. Nyt olis vuorossa vihdoin toisen päivän postausta! :) Lähdettiin toisenakin päivänä ferryllä San Franiin,koska ajateltiin sen olevan huomattavasti nopeampi, halvempi ja helpompi tapa mennä lahden yli kuin autolla. Siispä suunnattiin taas aamusta ferrylle ja sillä sitten Pier41:lle. Oltiin ajateltu, että oltais menty käymään Alcatrazin saarella, mutta eihän sinne saanut enää lippuja samana päivänä/ edellisenä päivänä. Oltiin ehkä valittu huono aika reissua ajatellen, koska just sillon oli jenkkien niin rakastama springbreak ja koululaisia oli ihan hirmuisesti liikkeellä. Eli vinkkinä vaan muillekin,että jos haluaa mennä käymään maailmankuululla vankilasaarella, niin ostakaa liput hyvissä ajoin - nyt tonne Alcatraziin olis ollut noin 2 kuukauden jono, että tota.. eipä tullut mieleen! Ite oon käynyt saarella 2010 ja sillon sain varmaan zäkällä paikan itelleni, kun menin saarelle yksin.. kahdelle hengelle on aina vaikeampi löytää paikkoja laivasta.. Joten ostettiin sitten liput Bay cruiselle, joka kiersin tunnin verran ympäri Bay:n edustaa! :)

Bay cruise oli ihan hyvä vaihtoehto Alcatrazin risteilynkorvikkeeksi, mutta toki jäi hieman kaiveleen,että olis vaan pitänyt katsoa ne liput ajoissa - toki vaihdettiin matkasuunnitelmaa pariinkin kertaan,joten ei se aina niin helppoa ole! Risteilyn aluksi opas kertoi hieman Ghirardellin alueesta, johon oltiin menossa myöhemmin samana päivänä tutustumaan tarkemmin. Vaikka oltiinkin jo edellisenä päivänä käyty lähes siinä vieressä cable carin lähtöpysäkillä.. Kaupunki on muuten ihan mielettömän kokoinen mereltä päin katsottuna! :)

Seuraavaksi suunnattiin kohti Golden gatea, jonka varmasti jokainen on nähnyt jossain tv-sarjassa tai leffassa. On se vaan mieletön silta - jos meillä olis ollut aikaa enemmän, niin oltais ajettu silta polkupyörillä edes takaisin, mutta.. koska aika oli rajallinen, niin tarvii tulla uudestaankin! ;) Paikallisethan kuitenkin välttelee tota siltaa, koska se on aina hirveän ruuhkainen turistien takia.. Hieman mua harmittaa, että ei keritty sillan lähelle ollenkaan, kun viimeksi oltiin Golden gate parkissa piknikillä, joka on aika paikallinen tapa. Puistoja piknikkejä ajatellen San Franista löytyy todella paljon ja itsekin voin suositella just Golden gate parkia, jossa on ihan mielettömän kaunis Japanese tea garden! Sielä ollaan oltu edellisillä reissulla piknikillä ja ai, että kuinka ihana paikka!

Bay cruise kiersi Alcatrazin molemmilta puolin ja T:n sai saaresta jonkinlaisen käsityksen, tossa kohtaa toivoin,että oltais päästy käymään saarella, mutta ens kerralla sitten. Meille valikoitui ihan mielettömän hyvä ilma tolle päivälle ja olikin todella ihana nauttia meri-ilmasta auringon paistaessa. Lämpöä oli vissiin +25 astetta, mikä sopi hyvin pakkaseen tottuneille suomalaisille hyvin! Jälkikäteen ajateltuna aurinkorasvaa olis voinut lotrata ehkä hieman enemmän.. koska vesi heijastaa aurinkoa, niin allekirjoittaneen nenä sai hyvän punotuksen. Pitäis vaan muistaa laittaa aurinkorasvaa AINA kunnolla!

Risteilyn jälkeen lähdettiin kävelemään rantaa pitkin Fishermans Wharfin ohi kohti Ghirardelliä ja heidän kuuluisaa suklaatehdastaan. Tossa kävellessä mietin kuinka paljon sitä on tullut reissujen aikana käveltyä San Franissa ja sitä kuinka paljon tosta kaupungista tykkään vieläkin. Tuntui todella haikealta, kun tiesin noita jäätelöitä syödessä, että seuraavaan reissuun tohon ihanaan kaupunkiin tulee oleen ikuisuus. Onneks sitten ostettiin Ghirardelliltä ihanan suklaisia matkamuistoja! ;)

Ghirardellin jälkeen käveltiin takaisin ferry buildingille, josta otettiin ferry takaisin kohti Alamedaa. Vaikka ferrylle ei ollut pitkä matka kävellä meidän majapaikasta, niin mentiin kuitenkin aamulla autolla satamaan. Käytiin vielä ostamassa T:lle parit farkut& muutamat t-paidat, kun oltiin edellisenä päivänä käyty Kohl'sissa(iso kauppa, just mun makuun) katsomassa valikoimaa ja todettu, että Leviksen tuotteet oli ihan H&M hinnoilla - joten T:n vaatekaapin päivitys tuli enemmän kuin tarpeeseen. Löysin itekin kivan Vera Wangin mekon, joka sattui myös olemaan alessa  - täydellistä! ;) Shoppailutuokion jälkeen ajettiin takas majapaikkaan, pakattiin tavarat ja lähdettiin vielä syömään mun hostperheen kanssa kiinalaiseen. Tuntui todella haikealta lähteä..

Ruokailun jälkeen lähdettiin ajamaan kohti Montereytä, johon oltiin varattu sellanen niin amerikkalainen motelli, kun olla voi.. mutta tästä sitten lisää seuraavassa reissupostauksessa! :) Ootteko koskaan testanneet Ghirardellin suklaita? Mikä nähtävyys teillä tulee ensimmäisenä mieleen San Franista? :)

P.s. kun saadaan 50 tykkääjää täysiin facebookin puolelle, niin voitais arpoa jotain tipsumaista.. Joten menkääs tykkäileen! ;)

1. Ghirardelliin oon tutustunu appivanhemmat kautta. M tuo toisinaan niille niitä ja joskus on sattunut joku jäämään mullekin

1. Ghirardellin suklaat on kyllä niin parhaita! <3 Muistelen kyllä siltikin aina sitä cookie+ice cream - settiä New Yorkissa.. Näin Ghirardellin leivontakirjassa ohjeen vastaavaan.. nam! :P

2. Sun matkapostauksia on niin mukava lukea! :) Ja siis nam nuo jäätelöt! Kyllä mullekki tulee San Franciscosta ekana mieleen juurikin tuo silta! :D Lissabonissa on vähän samanlainen silta, mutta tuo on varmasti vielä hienompi. Ja siis noi Jenkkien edulliset hinnat vaatteissa :D Mäkin haluun!

1. Jos en ihan väärin muista, niin Golden gate ja Lissabonin silta on samojen tekijöiden tekemä? Mut ilmeisesti toinen on kopio toisesta, mutten tiedä, et kumpi :D Itseasiassa luulin sillon, kun olitte Lissabonissani, että olitte San Franissa :D

3. Vitsit miten kiva matkapostaus ja ihania kuvia! San Franciscosta tulee aina ekana mieleen Golden Gate, sen verran elokuvien katselu on ilmeisesti vaikuttanut :)

1. Golden gate on kyllä ihanasti näkyvillä niin monessa leffassa ja tv-sarjassa! <3 Aivan ihana silta!<3

4. Voi eiii, kauhee matkakuume tuonne Jenkkilään taas, sun kuvien kautta! Yritin karistaa jo pikkasen kun niin paljon tekemistä että ei vaan kerkiä...yet, missing San Franiakin... :)

1. Mä haluaisin kans reissuun-- vaikka reissusta ei oo kuin kuukausi.. mutta ei oo aikaa lähteä taas pitkään aikaan! :(

5. Hey there superb blog! Does running a blog such
    as this take a large amount of work? I've virtually no understanding of programming but I had been hoping to start my
    own blog soon. Anyways, should you have any recommendations or tips for
    new blog owners please share. I understand this is off subject
    however I simply wanted to ask. Kudos!

6. Magnificent beat ! I wish to apprentice at the same time as you amend your website,
    how could i subscribe for a weblog site? The account helped me a applicable deal.
    I were tiny bit familiar of this your broadcast offered